fbpx

boxinbox tunnit ja tuntikuvaukset

Uusimpien korona-ohjeistusten vuoksi yleiset aikuisten sisäryhmätunnit ovat tauolla 1.–14.4. välisenä aikana.

UUTUUS – TACTICALFITNESS BOOTCAMP

Tutustu uuteen kurssiin tarkemmin KAMPANJAT -sivulta.
Kurssi alkaa 19.4.2021. Paikka: Luolajan talli.

TUNNIT kevät 2021

Aloitus ma 11.1.2021
Päivä Kello Pienryhmät
     
ma 16.00–17.00 Nuorten painonnoston tekniikka, Juuso
ma 18.15–19.15 Soutuspinnning, Joonas R, HML Soutajat
ma 18.00–19.00 BiB Voima 1, Juuso & Joonas
ma 19.00–20.00 BiB Voima 1, Juuso & Joonas
     
ti 18.00–19.00 BiB Voima 1, Juuso & Joonas
ti 18.15–19.30 Wattbike VK, Ellu TCC
ti 19.00–20.00 BiB Voima 1, Juuso & Joonas
     
ke 17.00–18.00 Naisten Crosstraining, Juuso
ke 18.00–18.45 TRX Workout, Juuso
ke 18.45–19.30 TRX Workout, Juuso
ke 19.30–20.45 ÄijäJooga ***, Tuulianna
     
to 9.30–10.15 Seniorijumppa, Tuulianna
to 18.00–19.00 BiB Voima 2, Juuso & Joonas
to 19.00–20.00 BiB Voima 2, Juuso & Joonas
     
pe 17.15–18.45 Wattbike PK, Petri
     
la 10.oo–11.30 Wattbike MIX, Juuso

PIENRYHMÄHARJOITTELU kevät 2021

Kevät kaudella panostamme voima- ja TRX-harjoitteluun...

Lisäksi ohjeistamme ja autamme asiakkaitamme yksilölliseen omatoimiseen kestävyysharjoitteluun Wattbikella sekä soutulaitteilla.

Lisätietoa: Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen. tai puh. 044 241 9403.

Varaa tästä!

Bib VOIMA 1 & 2

Voimaharjoituksissa keskitytään suurelta osin pääliikemallien kehittämiseen ja vahvistamiseen. Pääliikemalleja ovat kyykky, lannesarana, pystysuunnan vedot ja työnnöt, vaakasuunnan vedot ja työnnöt näiden lisäksi harjoittelussa käytetään myös muita liikkeitä ja harjoitteita. Tavoite on kehittää liikkeiden suoritustekniikkaa ja vahvistaa kehoa, eli nostaa suurempia painoja. Harjoittelu on kehittyvää harjoituksesta toiseen ja kuukaudesta toiseen. Harjoitusohjelmat vaihtuvat 4 viikon välein ja harjoittelussa pyritään saamaan aikaan kehitystä lyhyellä sekä pitkällä aikavälillä. Pyritään lisäämään painoa tai toistomääriä harjoituksesta seuraavaan sekä kehittämään voimatasoja kuukaudesta seuraavaan. Harjoituksissa huomioidaan harjoittelijoiden osaamistasoa ja liikkeitä/harjoitteita voidaan muuttaa harjoittelijan tason mukaiseksi. Näin saadaan sopiva harjoitus aikaiseksi. 4 viikon voimaharjoittelujakson jälkeen teemme aina yhden viikon mittaisen HIIT-viikon, jonka jälkeen alkaa taas uusi voimajakso.

Valmentajina Juuso Aho & Joonas Nykopp.
Lisätietoa: Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen. tai puh. 044 241 9403.

TRX Workout 45’

TRX harjoitukset ovat matalan kynnyksen tunteja joilla on hyvä aloittaa harjoittelu salillamme. Harjoitusten suunnittelu seuraa voimaharjoittelun rytmitystä edeten neljän viikon harjoitusjaksoissa. Opettelemme ja käytämme pääosin TRX:n perus- ja pääliikkeitä; kuten punnerruksia, erilaisia vetoja sekä kyykkyjä. Lisäksi käytämme erilaisia cardiolaitteita kuten soutu- ja hiihtolaitteita sekä juoksumattoja lihaskuntoliikkeiden välissä.
 
Valmentajana Juuso.
Lisätietoa: Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen. tai puh. 044 241 9403.

WATTBIKE SISÄPYÖRÄILY

Wattbike sisäpyöräily on uusi vaihtoehto tavallisille spinning-tunneille. Pyörät kertovat jatkuvasti erilaisia tietoja pyöräilijän tekemisestä. Se mittaa painetta polkimelta 100 kertaa sekunnissa ja antaa palautteen poljintekniikasta ja kuinka siinä saa takareidet aktivoitua. Harjoitusten tehoalueet skaalataan jokaisen oman kuntotason mukaan sopiviksi. Näin harjoitukset kehittävät optimaalisimmin ja ovat tasapuolisen raskaita jokaiselle mukana olijalle. Yksilöllisten tehoalueiden luontia varten olisi suotavaa että jokainen olisi tehnyt Wattbikella kuntotestin. Joko 3 min maksimitestin tai sitten 20 min submaksimaalisen FTP-testin. Ilman testejäkin pärjää ja testit voidaan ajaa normaalien tuntien aikana.
Wattbike MIX 75'
75 min tunnista 60-75 min pyöräillään ja mahdollisuuksien mukaan tehdään tasapaino- ja keskivartaloliikkeitä lopputunti. Tunneilla tarkastellaan aina kolmea arvoa, watteja eli tehoja, cadencea eli pyöritysnopeutta sekä sykettä. Lisäarvoa harjoituksiin antavat sykkeenmittaus sekä Android tai i-perheen mobiililaitteet, joissa on wattbikehub-sovellus.
Ohjaaja Juuso Aho.
Wattbike PK 90’
Aloitus 15.1.2021. Ohjaaja Petri Virjo.
Wattbike VK 75’
Lämmittelyjä ja palautteluja lukuun ottamatta, tunneilla liikutaan pääasiassa vauhtikestävyysalueella, VK1-V2, jolla tähdätään kestävyyskunnon ja lihaskestävyyden parantamiseen unohtamatta hyvää ja taloudellista pyöritystekniikkaa. Tunneilla on mm. SST- (sweetspot, VK-ala ja Vk-yläalueet) harjoittelua, FTP -arvon parantamiseen keskittyviä treenejä (Functional threshold power), sekä Vo2Max harjoitteita, joilla parannetaan hapenottoa. Kehitystä seurataan FTP-testein, joita poljetaan tunneilla ainakin kauden alussa ja lopussa osallistujien toiveet huomioiden. Kausi rakentuu 4 viikon blokeista,  joissa tehoja ja harjoitusaluetta nostetaan VK1 alueelta aina maksimikestävyysalueen tuntumaan perioidimaisesti, ja palataan taas takaisin VK1 alueelle 4 viikon jakson
jälkeen.
Aloitus 12.1.2021. Ohjaaja Ellu.

Lisätietoa: Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen. tai puh. 044 241 9403.Varaa tästä!

Soutuspinning 60 min

Hämeenlinnan soutuseuran valmentajien ja ohjaajien vetämä soutuspinning-tunti. Kuntoilun ohessa harjoituksissa opetetaan soudun perustekniikkaa ja käydään läpi soutuasentoa.

Ohjaaja Joonas Rokkanen, Hämeenlinnan Soutajat.
Hinta 120 €/ 10 treeniä. Maksimi osallistujamäärä tuntia kohden 11 henkilöä. 
Lisätietoa: Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen. tai puh. 044 241 9403.           

Kehonhuolto

Tunneilla on monipuolisesti kehonhuoltoharjoitteita; mobilisaatiota, liikeratojen avaamiseen keskittyviä harjoitteita, myofasciaalisiin linjoihin keskittyviä venytyksiä, erilaisia venyttelytekniikoita ja trigger -hierontaa ja putkirullausta. Seuran tunneilla keskitytään erityisesti pyöräilijän ja triathlonistin ongelmapaikkoihin.
Tunneilla huomioidaan alaraajat kokonaisuudessaan, tarkastellaan lantion epätasapainoa ja miten sitä voidaan korjata, pyritään lisäämään hartiarenkaan ja rintarangan liikkuvuuksia.

Tunnit ohjaa Ellu

Lisätietoa: Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen. tai puh. 044 241 9403.

Äijä jooga

Miesten oma joogatunti, johon myös naiset ovat tervetulleita. Sinun ei tarvitse olla ennestään notkea tai omata minkäänlaista joogakokemusta. Hengitys ja liike yhdistyvät tässä joogalajissa luonnollisesti ja asentoihin siirrytään sulavasti sitoen sarja yhteen. Jooga on hyvää oheisharjoittelua ja vastapainoa lajitreeniin. Kannattaa tulla kokeilemaan!!!

Keskiviikkoisin klo 19:30–20:45.
Joogaopettajana on Tuulianna Avantola (RYT-200).
Lisätiedot Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen./ p. 0400 408 898

HUOM! Varaus Tuuliannan Joogan kautta tästä linkistä.
Boxinboxin sarjakortti ei ole käytettävissä tällä tunnilla.

BOXINBOX STARTTIKURSSI

Boxinbox® starttikurssi on neljän kerran tutustumiskurssi salin välineisiin ja toimintatapoihin. Kurssin tavoitteena on opastaa kaikkien laitteiden turvallinen ja hyödyllinen käyttö sekä antaa harjoitusesimerkkejä omatoimiharjoitteluun. Kurssin jälkeen voi sitten suunnata joko pienryhmätunneille tai harjoittelemaan omatoimisesti.

Kysy yksityisestä starttikurssista kaveri- tai työporukalle.

Valmentajina Juuso Aho & Joonas Nykopp.
Lisätietoa: Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen. tai puh. 044 241 9403.

Juteinikeskus

Pienryhmävalmennus haluamassasi paikassa

Kerää kasaan oma ryhmä ja tilaa valmennus!
Sampo

Pienryhmävalmennus haluamassasi paikassa

Kerää kasaan oma ryhmä ja tilaa valmennus!
Sairio

Pienryhmävalmennus haluamassasi paikassa

Kerää kasaan oma ryhmä ja tilaa valmennus!
Hämeensaari

Pienryhmävalmennus haluamassasi paikassa

Kerää kasaan oma ryhmä ja tilaa valmennus!

© 2019 BOXINBOX. Webdesign: Mainostoimisto MI Suunnittelu

Sivuston kuvat: Riku Hasari, Marika Ijäs