fbpx

boxinbox tunnit ja tuntikuvaukset


TUNNIT syksy 2021

Syksyn tunnit strattaavat maanantaina 16.8. Wattbike ja soutu alkavat viikolla 35 ja keskiviikon sekä perjantain tunnit 1.10. alkaen.
Päivä Kello Pienryhmät
     
ma 18.00–19.00 Voima 1, Joonas/ Mikko
ma 19.00–20.00 Voima 1, Joonas/ Mikko
ma  18.00–19.00  Soutu, Joonas R
     
ti 10.30–11.30 Kokonaisuus Kuntoon***
ti 16.00–17.00 Nuoret, Juuso
ti 18.00–19.00 Voima 1, Juuso
ti 19.00–20.00 Voima 1, Juuso
ti 19.00–20.30 Wattbike, Laura
     
ke 18.00–19.30 Wattbike, Ellu
ke 19.00–20.00 Voimanosto, Aki
ke 20.00–21.00 Kehonhuolto, Ellu
     
to 16.00–17.00 Nuoret, Juuso
to 18.00–19.00 Voima 2, Joonas/ Mikko
to 19.00–20.00 Voima 2, Joonas/ Mikko
to 18.00–19.30 Wattbike, Meri
to 20.00–21.00 TRX, Juuso
     
pe 17.00–18.30 Wattbike PK, Petri
pe 18.30–20.00 Wattbike VK, Petri
     
la 10.00–11.30 Wattbike, Juuso

VOIMA 1 & 2

Voimaharjoituksissa keskitytään suurelta osin pääliikemallien kehittämiseen ja vahvistamiseen. Pääliikemalleja ovat kyykky, lannesarana, pystysuunnan vedot ja työnnöt, vaakasuunnan vedot ja työnnöt näiden lisäksi harjoittelussa käytetään myös muita liikkeitä ja harjoitteita. Tavoite on kehittää liikkeiden suoritustekniikkaa ja vahvistaa kehoa, eli nostaa suurempia painoja. Harjoittelu on kehittyvää harjoituksesta toiseen ja kuukaudesta toiseen. Harjoitusohjelmat vaihtuvat 4 viikon välein ja harjoittelussa pyritään saamaan aikaan kehitystä lyhyellä sekä pitkällä aikavälillä. Pyritään lisäämään painoa tai toistomääriä harjoituksesta seuraavaan sekä kehittämään voimatasoja kuukaudesta seuraavaan. Harjoituksissa huomioidaan harjoittelijoiden osaamistasoa ja liikkeitä/harjoitteita voidaan muuttaa harjoittelijan tason mukaiseksi. Näin saadaan sopiva harjoitus aikaiseksi. 3 viikon voimaharjoittelujakson jälkeen teemme aina yhden viikon mittaisen HIIT-viikon, jonka jälkeen alkaa uusi voimajakso.

Valmentajina Juuso Aho & Mikko Luopio..
Lisätietoa: Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen. tai puh. 044 241 9403.

TRX Workout 45’

TRX harjoitukset ovat matalan kynnyksen tunteja joilla on hyvä aloittaa harjoittelu salillamme. Harjoitusten suunnittelu seuraa voimaharjoittelun rytmitystä edeten neljän viikon harjoitusjaksoissa. Opettelemme ja käytämme pääosin TRX:n perus- ja pääliikkeitä; kuten punnerruksia, erilaisia vetoja sekä kyykkyjä. Lisäksi käytämme erilaisia cardiolaitteita kuten soutu- ja hiihtolaitteita sekä juoksumattoja lihaskuntoliikkeiden välissä.
 
Valmentajana Juuso.
Lisätietoa: Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen. tai puh. 044 241 9403.

nuorten painonnosto

Nuorten painonnostossa keskitytään painonnoston tekniikan omaksumiseen, sekä pääliikemallien kehittämiseen ja vahvistamiseen. Tavoite on kehittää liikkeiden suoritustekniikkaa ja vahvistaa kehoa turvallisesti, valmentajan huolellisessa ohjauksessa. Monipuolista toiminnallista harjoittelua toteutetaan TRX-nauhojen, kahvakuulien, sekä Wattbike pyörien ja Concept 2 -soutulaitteiden avulla. Nuorten painonnosto yli 11 -vuotiaille.

Valmentajana Juuso.
Lisätietoa: Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen. tai puh. 044 241 9403.

WATTBIKE SISÄPYÖRÄILY

Wattbike sisäpyöräily on uusi vaihtoehto tavallisille spinning-tunneille. Pyörät kertovat jatkuvasti erilaisia tietoja pyöräilijän tekemisestä. Se mittaa painetta polkimelta 100 kertaa sekunnissa ja antaa palautteen poljintekniikasta ja kuinka siinä saa takareidet aktivoitua. Harjoitusten tehoalueet skaalataan jokaisen oman kuntotason mukaan sopiviksi. Näin harjoitukset kehittävät optimaalisimmin ja ovat tasapuolisen raskaita jokaiselle mukana olijalle. Yksilöllisten tehoalueiden luontia varten olisi suotavaa että jokainen olisi tehnyt Wattbikella kuntotestin. Joko 3 min maksimitestin tai sitten 20 min submaksimaalisen FTP-testin. Ilman testejäkin pärjää ja testit voidaan ajaa normaalien tuntien aikana.
Wattbike pk 75'
Harjoitus koostuu noin tunnin pituisesta työosuudesta sekä alkulämmittelystä ja palauttelusta. Tunnit painottuvat peruskunnon rakentamiseen ja ylläpitämiseen, joten tunnit sopivat niin aloitteleville pyöräilijöille, kuin kunnon ylläpitämiseen edistyneemmille pyörittäjille. Tunteihin sisältyy myös sykettä nostattavia ja tekniikkaan keskittyviä harjoituksia. Tunneilla hyödynnetään Wattbiken testejä ja ohjelmia sekä seurataan laitteen tuottamaa tietoa harjoituksen tehostamiseksi.

Aloitus 31.8.2021.
Ohjaajana Laura.
WATTBIKE VK 75’

Lämmittelyjä ja palautteluja lukuun ottamatta, tunneilla liikutaan pääasiassa vauhtikestävyysalueella, VK1-V2, jolla tähdätään kestävyyskunnon ja lihaskestävyyden parantamiseen unohtamatta hyvää ja taloudellista pyöritystekniikkaa. Tunneilla on mm. SST- (sweetspot, VK-ala ja Vk-yläalueet) harjoittelua, FTP -arvon parantamiseen keskittyviä treenejä (Functional threshold power), sekä Vo2Max harjoitteita, joilla parannetaan hapenottoa. Kehitystä seurataan FTP-testein, joita poljetaan tunneilla ainakin kauden alussa ja lopussa osallistujien toiveet huomioiden. Kausi rakentuu 4 viikon blokeista,  joissa tehoja ja harjoitusaluetta nostetaan VK1 alueelta aina maksimikestävyysalueen tuntumaan perioidimaisesti, ja palataan taas takaisin VK1 alueelle 4 viikon jakson
jälkeen.

Aloitus 1.9.2021.
Ohjaajana Ellu

wattbike vk 75'

Tunti alkaa noin 10–15 minuutin mittaisella lämmittelyllä, jonka aikana kerrotaan myös tunnin rakenne ja tehtävien harjoitusten tarkoitus. Tunnilla liikutaan usein vauhtikestävyysalueella, mutta harjoitukset on mahdollista tehdä myös kevyemmin. Torstain tunnit vaihtelevat viikoittain kehittyen pitkin talvea kohti hieman raskaampia harjoituksia. Tunnit tulevat pitämään sisällään sweetspot-treenejä, vauhtikestävyystreenejä, kiritreenejä ja kisanomaisia harjoituksia. Tunnit lopetetaan aina jäähdyttelyosioon, jonka aikana teemme usein myös erilaisia pyöritysnopeusharjoituksia. Myös torstain tunnilla kehitystä seurataan FTP-testeillä, joita tehdään ainakin syys- ja kevätkauden alussa ja muutoin asiakkaiden toiveiden mukaan. 

Aloitus 2.9.2021.
Ohjaajana Meri.

WATTBIKE PK 90’

Aloitus 1.10.2021.
Ohjaajana Petri.

WATTBIKE vK 90’

Aloitus 1.10.2021.
Ohjaajana Petri.

Wattbike MIX 75'
75 min tunnista 60-75 min pyöräillään ja mahdollisuuksien mukaan tehdään tasapaino- ja keskivartaloliikkeitä lopputunti. Tunneilla tarkastellaan aina kolmea arvoa, watteja eli tehoja, cadencea eli pyöritysnopeutta sekä sykettä. Lisäarvoa harjoituksiin antavat sykkeenmittaus sekä Android tai i-perheen mobiililaitteet, joissa on wattbikehub-sovellus.

Aloitus 4.9.2021.
Ohjaajana Juuso.

Lisätietoa: Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen. tai puh. 044 241 9403.
Varaa tästä!

Soutuspinning 60 min

Soutuspinning on tehokas tapa kasvattaa kuntoa ja samalla samalla saada ohjeita soututekniikkaan ja harjoitteluun. Soutu on paljon hauskempaa ja antoisampaa, kun sitä voi tehdä yhdessä muiden kanssa. Soutuspinningtunti koostuu tavallisesti lämmittely- ja tekniikkajaksosta, varsinaista harjoituksesta, jäähdyttelystä ja loppuvenyttelyistä. Tavoitteena on, että jokaisella harjoituskerralla opitaan jotain uutta ja vahvistetaan soututekniikkaa ja -taitoa. Harjoitukset ovat monipuolisia ja niillä kehitetään laajasti soudun eri osa-alueita: nopeutta, voimaa ja kestävyyttä. Pyrin tuomaan tunneille elementtejä kilpasoudun harjoittelusta, mutta soudun etuna on se, että jokainen pystyy soutamaan yhdessä muiden kanssa mutta omien tavoitteiden ja kykyjen mukaisesti. Soutu sopiikin lähes kaikille! Soutuspinningtunnin kesto on n. 60 min, josta soutua on n. 45 - 50 minuuttia. Soutu on erinomainen tapa harjoittaa koko kehoa!

Aloitus 30.8.2021.
Ohjaajana Joonas Rokkanen.

Lisätietoa: Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen. tai puh. 044 241 9403.

Varaa tästä!

Kehonhuolto

Tunneilla on monipuolisesti kehonhuoltoharjoitteita; mobilisaatiota, liikeratojen avaamiseen keskittyviä harjoitteita, myofasciaalisiin linjoihin keskittyviä venytyksiä, erilaisia venyttelytekniikoita ja trigger -hierontaa ja putkirullausta. Seuran tunneilla keskitytään erityisesti pyöräilijän ja triathlonistin ongelmapaikkoihin.
Tunneilla huomioidaan alaraajat kokonaisuudessaan, tarkastellaan lantion epätasapainoa ja miten sitä voidaan korjata, pyritään lisäämään hartiarenkaan ja rintarangan liikkuvuuksia.

Tunnit ohjaa Ellu

Lisätietoa: Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen. tai puh. 044 241 9403.

Kokonaisuus kuntoon

Kokonaisuus kuntoon -jumppa on synnyttäneille äideille suunnattu ryhmä, jonne voi ottaa vauvan mukaan. Lähdemme palauttamaan lihaskuntoa kehoa kuunnellen. Jumppaamme vauvan ehdoilla ja vauva voi olla myös kantovälineessä jumpan aikana, mikäli hän viihtyy siten paremmin. Jumpan jälkeen voit halutessasi jäädä keskustelemaan synnytyksen jälkeisistä mieltä askarruttavista asioista ohjaajan kanssa ja vauvan voi esimerkiksi syöttää ryhmän jälkeen rauhassa ennen kotiin lähtöä. Suosituksena on, että synnytyksestä olisi aikaa 2–10 kk. Ryhmän aikana lapset ovat äidin vastuulla.

Tunnit ohjaa kätilö ja urheiluhieroja Tanja Mäkiharju

Lisätietoa: Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen. tai puh. 010 581 8920.

Varaa tästä! ***Huom: Tunti varataan / maksetaan Liikuttajien kautta.
Äiti-vauva -jumppa 10-kerran kortti 100,00 €
Äiti-vauva -jumppa 5-kerran kortti 60,00 €
Äiti-vauva -jumppa 15,00 €/krt

BOXINBOX STARTTIKURSSI

Boxinbox® starttikurssi on neljän kerran tutustumiskurssi salin välineisiin ja toimintatapoihin. Kurssin tavoitteena on opastaa kaikkien laitteiden turvallinen ja hyödyllinen käyttö sekä antaa harjoitusesimerkkejä omatoimiharjoitteluun. Kurssin jälkeen voi sitten suunnata joko pienryhmätunneille tai harjoittelemaan omatoimisesti.

Kysy yksityisestä starttikurssista kaveri- tai työporukalle.

Valmentajina Juuso Aho & Joonas Nykopp.
Lisätietoa: Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen. tai puh. 044 241 9403.

Juteinikeskus

Pienryhmävalmennus haluamassasi paikassa

Kerää kasaan oma ryhmä ja tilaa valmennus!
Sampo

Pienryhmävalmennus haluamassasi paikassa

Kerää kasaan oma ryhmä ja tilaa valmennus!
Sairio

Pienryhmävalmennus haluamassasi paikassa

Kerää kasaan oma ryhmä ja tilaa valmennus!
Hämeensaari

Pienryhmävalmennus haluamassasi paikassa

Kerää kasaan oma ryhmä ja tilaa valmennus!

© 2021 BOXINBOX®. Webdesign: Mainostoimisto MI Suunnittelu.
Sivuston kuvat: Riku Hasari, Marika Ijäs

Rekisteri- ja tietosuojaseloste.