fbpx

boxinbox tunnit ja tuntikuvaukset

TUNNIT SYKSY 2020

Aloitus vko 33, ma 10.8.2020
Päivä Kello Pienryhmät
     
ma 18.00–19.00 Military Crosstraining 1, Joonas
ma 18.00–19.00 Soutuspinning
ma 19.00–20.00 Military Crosstraining 1, Joonas
     
ti 18.00–19.00 Military Crosstraining 1, Juuso
ti 18.15–19.20 Wattbike sisäpyöräily, TCC
ti 19.00–20.00 Military Crosstraining 1, Juuso
ti 19.45–20.45 Kehonhuolto, TCC
     
ke 18.00–19.00 Juoksijoiden oheisharjoittelu, alk 28.9., Erkka
ke 19.30–20.45 Äijäjooga, Tuulianna
     
to 9.30–10.30 Seniorijumppa, +60v, Tuulianna
to 16.15–17.00 KokoNaisuus kuntoon: raskaus, Tanja
to 17.05–18.00 KokoNaisuus kuntoon 1, Tanja
to 18.00–19.00 Military Crosstraining 2, Juuso & Joonas
to 18.05–19.00 KokoNaisuus kuntoon 2, Tanja
to 19.00–20.00 Military Crosstraining 2, Juuso & Joonas
     
pe 17:00–18:30 Wattbike PK sisäpyöräily, 18.9 alkaen, Petri
pe 18:30–20:00 Wattbike VK sisäpyöräily, 18.9 alkaen, Petri
     
la 10.oo–11.30 Wattbike MIX 75, 19.9. alkaen. Juuso
     
su  18:00–19.15 YlösAlas jooga, Ellu

PIENRYHMÄHARJOITTELU syksy 2020

Muokkasimme hieman tuntitarjontaamme syksyksi ja suurimpana muutoksena on Military Crosstraining pienryhmien jaksotus ja harjoittelun optimointi. Teemme aina 2-4 viikkoa kerrallaan voimaharjoittelua ja sen perään kovatehoisen HIIT-viikon. Rytmi tulee elämään ryhmien mukana ja sitä muokataan ryhmien kehittymisen mukaan.

Pääajatus on edelleen se, että meiltä löytyy selkeästi ohjattuina tunteina voimaharjoittelua ja HIIT–tunteja, kestävyysharjoittelua wattbikella sekä soutaen. Kehonhuollon puolella tarjoamme joogaa sekä liikkuvuusharjoittelua.

Lisäksi ohjeistamme ja autamme asiakkaitamme yksilölliseen omatoimiseen kestävyysharjoitteluun Wattbikella sekä soutulaitteilla.

Lisätietoa: Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen. tai puh. 044 241 9403.

Varaa tästä!

MILITARY CROSSTRAINING

Military Crosstraining pienryhmien jaksotus ja harjoittelun optimointi. Teemme aina 2-4 viikkoa kerrallaan voimaharjoittelua ja sen perään kovatehoisen HIIT-viikon. Rytmi tulee elämään ryhmien mukana ja sitä muokataan ryhmien kehittymisen mukaan.

Meillä on joka viikko aina kaksi erilaista ohjattua harjoitusta. Maanantain ja tiistain harjoitus on sama. Samoin kuin torstain ja lauantain harjoitukset ovat samat. Näin saadaan tarjottua erilaisia vaihtoehtoja mistä valita itselleen sopivat harjoitukset.

Valmentajina Juuso Aho & Joonas Nykopp.
Lisätietoa: Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen. tai puh. 044 241 9403.

MCT HIIT

High Intensity Interval Training -harjoittelu koostuu lyhyistä korkeatehoisista jaksoista sekä palautteluvaiheista.

Harjoituksessa työn tulee olla kova tehoista, joten työ/lepo suhde tulee olla sellainen, että työteho pysyy kovana. Tällöin levon määrä harjoituksessa tulee olla riittävää, jotta työn teho ei laske liikaa harjoituksen edetessä. Työ/lepo suhde voi olla esimerkiksi 1:5, jolloin tehdään 10 sekuntia työtä ja pidetään 50 sekunnin lepotauko. Näin työjaksoilla tehontuotto saadaan pidettyä korkeana.

Tuntia varten sinun ei tarvitse olla huippukunnossa, mutta hieman liikuntataustaa tarvitaan. Jokainen liikkuu omilla tehoalueillaan.

Tunnit ohjaa Juuso Aho.
Lisätietoa: Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen. tai puh. 044 241 9403.

Varaa tästä!

MCT VOIMA

Voimaharjoituksissa keskitytään suurelta osin pääliikemallien kehittämiseen ja vahvistamiseen. Pääliikemalleja ovat kyykky, lannesarana, pystysuunnan vedot ja työnnöt, vaakasuunnan vedot ja työnnöt näiden lisäksi harjoittelussa käytetään myös muita liikkeitä ja harjoitteita. Tavoite on kehittää liikkeiden suoritustekniikkaa ja vahvistaa kehoa, eli nostaa suurempia painoja. Harjoittelu on kehittyvää harjoituksesta toiseen ja kuukaudesta toiseen. Harjoitusohjelmat vaihtuvat 4 viikon välein ja harjoittelussa pyritään saamaan aikaan kehitystä lyhyellä sekä pitkällä aikavälillä. Pyritään lisäämään painoa tai toistomääriä harjoituksesta seuraavaan sekä kehittämään voimatasoja kuukaudesta seuraavaan. Harjoituksissa huomioidaan harjoittelijoiden osaamistasoa ja liikkeitä/harjoitteita voidaan muuttaa harjoittelijan tason mukaiseksi. Näin saadaan sopiva harjoitus aikaiseksi.

Valmentajina Juuso Aho & Joonas Nykopp.
Lisätietoa: Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen. tai puh. 044 241 9403.

BOXINBOX STARTTIKURSSI

Boxinbox® starttikurssi on neljän kerran tutustumiskurssi salin välineisiin ja toimintatapoihin. Kurssin tavoitteena on opastaa kaikkien laitteiden turvallinen ja hyödyllinen käyttö sekä antaa harjoitusesimerkkejä omatoimiharjoitteluun. Kurssin jälkeen voi sitten suunnata joko pienryhmätunneille tai harjoittelemaan omatoimisesti.

Kysy yksityisestä starttikurssista kaveri- tai työporukalle.

Valmentajina Juuso Aho & Joonas Nykopp.
Lisätietoa: Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen. tai puh. 044 241 9403.

WATTBIKE MIX -SISÄPYÖRÄILY

Wattbike sisäpyöräily on uusi vaihtoehto tavallisille spinning-tunneille. Pyörät kertovat jatkuvasti erilaisia tietoja pyöräilijän tekemisestä. Se mittaa painetta polkimelta 100 kertaa sekunnissa ja antaa palautteen poljintekniikasta ja kuinka siinä saa takareidet aktivoitua. Harjoitusten tehoalueet skaalataan jokaisen oman kuntotason mukaan sopiviksi. Näin harjoitukset kehittävät optimaalisimmin ja ovat tasapuolisen raskaita jokaiselle mukana olijalle. Yksilöllisten tehoalueiden luontia varten olisi suotavaa että jokainen olisi tehnyt Wattbikella kuntotestin. Joko 3 min maksimitestin tai sitten 20 min submaksimaalisen FTP-testin. Ilman testejäkin pärjää ja testit voidaan ajaa normaalien tuntien aikana.

Wattbike MIX 75'
75 min tunnista 60-75 min pyöräillään ja mahdollisuuksien mukaan tehdään tasapaino- ja keskivartaloliikkeitä lopputunti. Tunneilla tarkastellaan aina kolmea arvoa, watteja eli tehoja, cadencea eli pyöritysnopeutta sekä sykettä. Lisäarvoa harjoituksiin antavat sykkeenmittaus sekä Android tai i-perheen mobiililaitteet, joissa on wattbikehub-sovellus. Sykevöistä parhaat kokemukset ovat Suunnon DUAL-vöistä, Myzonen sekä Garminin vöistä. Polarin sykevyöt toimivat vaihtelevasti yhteistyössä Wattbiken, mutta jos keräät syketietoja Polarin kelloon, niin silloin Polarin vyöt riittävät hyvin.
Ohjaaja Juuso Aho.

Wattbike PK
Aloitus 18.9.2020
Lisätietoa myöhemmin

Wattbike VK
Aloitus 18.9.2020
Lisätietoa myöhemmin

Tunnit ohjaa Juuso Aho.
Lisätietoa: Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen. tai puh. 044 241 9403.

Varaa tästä!

Äijä jooga

Miesten oma joogatunti, johon myös naiset ovat tervetulleita. Sinun ei tarvitse olla ennestään notkea tai omata minkäänlaista joogakokemusta. Hengitys ja liike yhdistyvät tässä joogalajissa luonnollisesti ja asentoihin siirrytään sulavasti sitoen sarja yhteen. Jooga on hyvää oheisharjoittelua ja vastapainoa lajitreeniin. Kannattaa tulla kokeilemaan!!!

Keskiviikkoisin klo 19:30–20:45.
Joogaopettajana on Tuulianna Avantola (RYT-200).
Lisätietoa: Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen. tai puh. 044 241 9403.

JUOKSIJAN OHEISHARJOITTELU

10 krt keskiviikkoisin klo 18–19.

Juoksijan oheisharjoittelukurssilla vahvistamme ja valmistamme kehoa niin, että kevään tullen voit vetää lenkkarit hyvillä mielin jalkaan, keho on valmis vastaanottamaan juoksun rasitukset!

Panostamme liikkuvuuteen, kehonhallintaan, lihashuoltoon ja voimatasojen parantamiseen. Saat uusia ideoita omatoimisiin treeneihin, ja siihen mitä juoksun kannalta erityisesti pitäisi ottaa oheisharjoittelussa huomioon. Opettelemme turvalliset suoritustekniikat mm. erilaisiin maastavetoihin ja kyykkyihin, jotka ovat erinomaisia voimaharjoitteita myös juoksijalle.

Hinta 149 €.
Kurssi sopii kaikentasoisille kuntojuoksijoille.
Kysy rohkeasti lisää: Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen., p. 040 766 2287.

Soutuspinning 60 min

Hämeenlinnan soutuseuran valmentajien ja ohjaajien vetämä soutuspinning-tunti. Kuntoilun ohessa harjoituksissa opetetaan soudun perustekniikkaa ja käydään läpi soutuasentoa.

Ohjaaja Joonas Rokkanen, Hämeenlinnan Soutajat.
Hinta 120 €/ 10 treeniä. Maksimi osallistujamäärä tuntia kohden 11 henkilöä. 
Lisätietoa: Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen. tai puh. 044 241 9403.           

Kehonhuolto

Tunneilla keskitytään monipuolisesti kehonhoultoon tehden niin passiivisia, kuin aktiivisia liikkeitä. Jokaisen tunnin lopussa tehdään lyhyt rentoutusharjoitus. Tuntien aiheena ja tekniikoina mm. nivelten mobilisaatio ja liikeratojen laajuus. Trigger hieronta, myofasciallisten linjojen venytys, avaus ja toiminta. Erilaisia venyttelytekniikoita, putkirullausta.

Sunnuntaisin klo 18:00-19:15
Tunnit ohjaa Elina Honkavuori

Lisätietoa: Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen. tai puh. 044 241 9403.

Ylösalas joogatunnit

Kehitä kehonhallintaa, tasapainoa, liikkuvuutta, kehon syviä lihaksia, voimaa sekä kehon kokonaivaltaista toiminnallisuutta.
Lievitä stressiä, laske verenpainetta, paranna kehon palautumista, tasapainota autonomisen hermoston toimintaa ja paranna kehon ja mielen hyvinvointia.

Haasta itseäsi suorituksiin, joihin et ehkä ajatellut kykeneväsi!

Tervetuloa mukaan inversioihin eli ylösalaisin tehtäviin harjoituksiin keskittyville joogatunteille, joissa hyödynnetään tähän tarkoitukseen suunniteltua pääalaspäin ja jalat ylöspäin-asentoihin auttavaa joogatukea.

Tämän tuolimaisen jooga-apuvälineen avulla myös muut jooga-asanaharjoittelut saavat aivan uudenlaista syvyyttä, koska joogatukea käyttämällä saadaan helposti tukea asentoihin ja jooga-asanoissa venytystä kohdennettua eri suuntiin, myös ylöspäin joka on muutoin hyvin haastavaa. Lisäksi ylösalas joogatuki auttaa aktivoimaan kehon lihaksia ja lihasketjuja antaen tukea asanoiden oikeaoppiseen suorittamiseen. Joogatuen avulla asento ei petä sieltä, mistä keho antaa helpoiten periksi, jolloin asanaharjoittelusta saatu kehoa huoltava ja energiavirtausta parantava ja kehoa kehittävä hyöty lisääntyy.

Ylösalas joogatunnit haastavat erityisesti keskivartaloa, tasapainoa ja kiikkuvuutta. Lihasvoima kehittyy koko vartalossa kuin huomaamatta samalla kun haastaa itseään uusiin ennen kokemattomiin asentoihin. Lisäksi ylösalas joogatunneilla tehtävän inversioharjoittelun on todettu vähentävän stressiä ja laskevan verenpainetta. Joogaharjoittelulla on myös tutkitusti positiivista vaikutusta palautumiseen ja autonomisen hermoston toimintaan sekä mielen ja kehon yhteyteen ja hyvinvointiin. Koko vartaloa haastavat liikkeet kehittävät myös lihasten yhteistoimintaa ja kehonhallintaa.

Ylösalas joogatuntien rakenne koostuu lämmittelystä, aurinkotervehdyssarjoista, lihasvoimaosiosta, tasapainoharjoiteosiosta, keskivartalo eli core-osiosta, inversioharjoiteosiosta, venyttelyosiosta ja loppuinversiosta ja -rentoutuksesta. Ohjelma vaihtuu seasonal joogalle tyypillisesti vuodenaikojen mukaan. Harjoitukset ovat suunniteltu kaikille ylösalas joogasta kiinnostuneille ja harjoitusten vaikeustasoissa on variaatioita aina aloittelijasta kokeneeseen, haastetta kaipaavaan konkariin asti. Lisätukea saa tarvittaessa seinästä ja ohjaaja auttaa saavuttamaan jokaiselle itselleen sopivan tason harjoitusta tehtäessä. Tule kokeilemaan ja käännä maailmasi ylösalaisin.

Sunnuntaisin klo 19:15–20:30
Tunnit ohjaa Elina Honkavuori

Lisätietoa: Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen. tai puh. 044 241 9403.

GOLFIN OHEISHARJOITTELU

Valmennuksen tarkoitus on kehittää golfissa tarvittavia fyysisiä ominaisuuksia, joiden avulla itse lajisuoritus saadaan toteutettua paremmin, tehokkaammin ja turvallisemmin.

Harjoittelussa keskitytään niihin osa-alueisiin, jotka ovat oleellisia golfin näkökulmasta ja sen lisäksi harjoitetaan muita yleisiä ominaisuuksia, joiden avulla pystytään pelaamaan terveemmin ja laskettua loukkaantumisriskiä.

Valmennus on ryhmävalmennus, joka tapahtuu maksimissaan 6 hengen ryhmissä. Valmennuksen kesto on 8 vko, joka sisältää yhteensä 16 harjoitusta, joista 8 on ohjattuja ja 8 tapahtuu omatoimisesti. Valmennukset tapahtuvat Boxinboxilla, jossa ryhmä saa harjoitella omassa rauhassa, ilman häiriötekijöitä. Omatoimiset harjoitukset voi tehdä valitsemallaan harjoituspaikalla tai Boxinboxille voi ostaa harjoittelu oikeudet valmennuksen ajaksi. Kaikkiin harjoituksiin on harjoitusohjelma, sekä lisäksi saat kirjalliset ohjeet ja liikkeistä löytyy lisäksi tekniikkavideot.

Hinta 199 €.
Voit kerätä myös oman ryhmän ja sopia sopivan harjoitusajan.
Kysy lisää s-posti. Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen..
Saat harjoitusohjelmat, 8 ohjattua harjoituskertaa, kirjalliset ohjeet, tekniikkavideot, seuranta valmennuksen ajan.

Varaa tästä!

Kokonaisuus kuntoon

Tunnit pidetään ryhmäliikuntatilassa Tanssi- ja liikuntakeskuksen puolella (vastapäätä Boxinboxin tiloja, sama sisäänkäynti).
KokoNaisuus Kuntoon - raskausajan ryhmä:
Turvallista liikuntaa koko raskauden ajan. Tunnilla tehdään kehon hallintaa tukevia liikkeitä reippaaseen tahtiin sekä kehonhuoltoa raskauden ja synnytyksen aikaisia muutoksia tukien.
KokoNaisuus Kuntoon - synnyttäneiden ryhmä 1:
4 viikon aloituskurssi synnytyksen jälkeistä palautumista tukemaan. Tunnilla keskitytään erityisesti lantionpohjan ja vatsalihasten palautumiseen synnytyksen jälkeen. Pienryhmässä kartoitamme jokaisen tilanteen yksilöllisesti ja annamme henkilökohtaista ohjausta liikkeiden suorittamiseen oikein. Tältä kurssilta on hyvä jatkaa oman liikuntaharrastuksen pariin sekä KokoNaisuus Kuntoon - 2 -ryhmään.
KokoNaisuus Kuntoon - synnyttäneiden ryhmä 2:
Tunnilla keskitytään keskivartalon ja koko kehon hallintaan synnytyksestä palautumista tukien. Tahti on reippaampi ja liikkeet haastavampia verrattuna 1-ryhmään.

Lisätietoja kurssista:
Tanja Mäkiharju, kätilö & hieroja
Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.
p. 010 581 8920 
https://liiketilakokonaisuus.fi/
Juteinikeskus

Pienryhmävalmennus haluamassasi paikassa

Kerää kasaan oma ryhmä ja tilaa valmennus!
Sampo

Pienryhmävalmennus haluamassasi paikassa

Kerää kasaan oma ryhmä ja tilaa valmennus!
Sairio

Pienryhmävalmennus haluamassasi paikassa

Kerää kasaan oma ryhmä ja tilaa valmennus!
Hämeensaari

Pienryhmävalmennus haluamassasi paikassa

Kerää kasaan oma ryhmä ja tilaa valmennus!

© 2019 BOXINBOX. Webdesign: Mainostoimisto MI Suunnittelu

Sivuston kuvat: Riku Hasari, Marika Ijäs