fbpx

boxinbox tunnit ja tuntikuvaukset


boxinbox lukujärjestys

Tunnit Boxinboxilla 8.8.–23.12.2022

VOIMA startti

Voima Startti löytyy nykyään keskiviikkoilloista. Se on suunnattu sinulle, jolla voimaharjoittelusta tai kuntosalilla käymisestä on vierähtänyt tovi ja sinulle, joka olet ensi kertaa aloittamassa harrastusta.
Huomioimme harjoittelussa hermostolliset erot ja jokainen saa yksilöllistä ohjausta, missä hyödynnetään harjoittelijan henkilökohtaisia ominaisuuksia.

Valmentajana Aki Pelkonen
Lisätietoa: Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen. tai puh. 044 241 9403.

VOIMA 1 & 2

Voimaharjoituksissa keskitytään suurelta osin pääliikemallien kehittämiseen ja vahvistamiseen. Pääliikemalleja ovat kyykky, lannesarana, pystysuunnan vedot ja työnnöt, vaakasuunnan vedot ja työnnöt näiden lisäksi harjoittelussa käytetään myös muita liikkeitä ja harjoitteita. Tavoite on kehittää liikkeiden suoritustekniikkaa ja vahvistaa kehoa, eli nostaa suurempia painoja. Harjoittelu on kehittyvää harjoituksesta toiseen ja kuukaudesta toiseen. Harjoitusohjelmat vaihtuvat 4 viikon välein ja harjoittelussa pyritään saamaan aikaan kehitystä lyhyellä sekä pitkällä aikavälillä. Pyritään lisäämään painoa tai toistomääriä harjoituksesta seuraavaan sekä kehittämään voimatasoja kuukaudesta seuraavaan. Harjoituksissa huomioidaan harjoittelijoiden osaamistasoa ja liikkeitä/harjoitteita voidaan muuttaa harjoittelijan tason mukaiseksi. Näin saadaan sopiva harjoitus aikaiseksi. 3 viikon voimaharjoittelujakson jälkeen teemme aina yhden viikon mittaisen HIIT-viikon, jonka jälkeen alkaa uusi voimajakso.

Valmentajina Joonas Nykopp & Mikko Luopio.
Lisätietoa: Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen. tai puh. 044 241 9403.

NAISTEN VOIMAHARJOITTELU

Naisten oma voimaharjoittelutunti missä keskitytään suhteellisen helpoin liikkein voimaharjoitteluun ilman turhia kikkailuja ja liian vaikeita liikkeitä.

Valmentajina Joonas & Annika.
Lisätietoa: Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen. tai puh. 044 241 9403.

+60 lihaskunto

Matalan kynnyksen harjoituksia, joilla pidetään vahvaa toimintakykyä ja lihaskuntoa yllä. Harjoitukset ovat monipuolisia ja osallistujen toiveita kuunnellaan harjoitusten suunnittelussa. Yhtenä päävälineenä käytetään TRX -vastusnauhoja. Lisäksi käytetään erilaisia cardiolaitteita kuten soutu- ja hiihtolaitteita.
 
Valmentajana Annika.
Lisätietoa: Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen. tai puh. 044 241 9403.
 
 

painonnosto

Painonnostotunneilla treenataan tempausta ja työntöä, sekä painonnostoa tukevia apuharjotteita. Tavoitteena on taitavampi, vahvempi, liikkuvampi ja tehokkaampi harrastaja. Tunnit koostuvat lajitekniikka- ja tehoharjoittelun lisäksi painonnostoon oleellisesti liittyvistä apuliikkeistä, kuten erilaisista kyykyistä, vedoista, punnerruksista ja kehon toiminnallisuutta tukevista tukiliikkeistä. Harjoitukset koostetaan niin, että eri tasoiset treenaajat pystyvät harjoittelemaan samalla tunnilla.

Valmentajana Teemu .
Lisätietoa: Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen. tai puh. 044 241 9403.

Varaa tästä!
 

nuorten painonnosto

Nuorten painonnostossa keskitytään painonnoston tekniikan omaksumiseen, sekä pääliikemallien kehittämiseen ja vahvistamiseen. Tavoite on kehittää liikkeiden suoritustekniikkaa ja vahvistaa kehoa turvallisesti, valmentajan huolellisessa ohjauksessa. Monipuolista toiminnallista harjoittelua toteutetaan TRX-nauhojen, kahvakuulien, sekä Wattbike pyörien ja Concept 2 -soutulaitteiden avulla. Nuorten painonnosto yli 11 -vuotiaille.

Valmentajana Juuso.
Lisätietoa: Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen. tai puh. 044 241 9403.

HIIT

Korkean intensiteetin harjoitus missä varsinainen teho-osuus sisältää lyhyitä helpoin liikkein toteutettavia maksimitehoisia suorituksia. Tunnin alku on kuitenkin rauhallinen ja siinä kehitetään syksyn aikana erilaisia taito-ominaisuuksia.

Valmentajana Terhi Mantila
Lisätietoa: Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen. tai puh. 044 241 9403.

TRX

TRX harjoitukset ovat matalan kynnyksen tunteja joilla on hyvä aloittaa harjoittelu salillamme. Harjoitusten suunnittelu seuraa voimaharjoittelun rytmitystä edeten neljän viikon harjoitusjaksoissa. Opettelemme ja käytämme pääosin TRX:n perus- ja pääliikkeitä; kuten punnerruksia, erilaisia vetoja sekä kyykkyjä. Lisäksi käytämme erilaisia cardiolaitteita kuten soutu- ja hiihtolaitteita.
 
Valmentajana Annika.
Lisätietoa: Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen. tai puh. 044 241 9403.
 

NAISTEN CROSSTRAINING

Naisten oma pienryhmä missä joka toinen viikko harjoitukset ovat voimapainoitteisia ja joka toinen viikko kestävyys- ja HIIT-painoitteisia.

Valmentajana Annika.
Lisätietoa: Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen. tai puh. 044 241 9403.
 

LIIKKUVUUS

Lähdetään parantamaan liikkuvuutta jokaisen oman tason mukaan! Moni on puhunut että ei voi vielä tulla Terhin tunneille vaan pitää ensin vähän treenata --> Terhin vastaus aiheeseen on että “tervetuloa heti ryhmään mukaan, siinähän sitä oppii ja kehittyy parhaiten” Sinun ei tarvitse olla ennestään notkea ja taipuisa - mukaan voit tulla, vaikka omaisit rautakangen notkeuden.

Valmentajana Terhi Mantila
Lisätietoa: Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen. tai puh. 044 241 9403.

Tryathlon

Monipuolinen kestävyysharjoitus jossa yhdistetään kolme lajia, sisäpyöräily, -soutu sekä -hiihto. Harjoitukset lähtevät maltilla liikkeelle peruskestävyysharjoitusten parissa ja haastetta lisätään syksyn edetessä ja ryhmän kehittyessä.

Aloitus 6.9.2022
Valmentajana Laura Lappalainen

Lisätietoa: Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen. tai puh. 044 241 9403.
 
 

Soutuspinning 60 min

Soutuspinning on tehokas tapa kasvattaa kuntoa ja samalla samalla saada ohjeita soututekniikkaan ja harjoitteluun. Soutu on paljon hauskempaa ja antoisampaa, kun sitä voi tehdä yhdessä muiden kanssa. Soutuspinningtunti koostuu tavallisesti lämmittely- ja tekniikkajaksosta, varsinaista harjoituksesta, jäähdyttelystä ja loppuvenyttelyistä. Tavoitteena on, että jokaisella harjoituskerralla opitaan jotain uutta ja vahvistetaan soututekniikkaa ja -taitoa. Harjoitukset ovat monipuolisia ja niillä kehitetään laajasti soudun eri osa-alueita: nopeutta, voimaa ja kestävyyttä. Pyrin tuomaan tunneille elementtejä kilpasoudun harjoittelusta, mutta soudun etuna on se, että jokainen pystyy soutamaan yhdessä muiden kanssa mutta omien tavoitteiden ja kykyjen mukaisesti. Soutu sopiikin lähes kaikille! Soutuspinningtunnin kesto on n. 60 min, josta soutua on n. 45 - 50 minuuttia. Soutu on erinomainen tapa harjoittaa koko kehoa!

Aloitus aloitus ma 5.9.2022.
Ohjaajana Joonas Rokkanen.

Lisätietoa: Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen. tai puh. 044 241 9403.

Varaa tästä!

WATTBIKE SISÄPYÖRÄILY

Wattbike sisäpyöräily on uusi vaihtoehto tavallisille spinning-tunneille. Pyörät kertovat jatkuvasti erilaisia tietoja pyöräilijän tekemisestä. Se mittaa painetta polkimelta 100 kertaa sekunnissa ja antaa palautteen poljintekniikasta ja kuinka siinä saa takareidet aktivoitua. Harjoitusten tehoalueet skaalataan jokaisen oman kuntotason mukaan sopiviksi. Näin harjoitukset kehittävät optimaalisimmin ja ovat tasapuolisen raskaita jokaiselle mukana olijalle. Yksilöllisten tehoalueiden luontia varten olisi suotavaa että jokainen olisi tehnyt Wattbikella kuntotestin. Joko 3 min maksimitestin tai sitten 20 min submaksimaalisen FTP-testin. Ilman testejäkin pärjää ja testit voidaan ajaa normaalien tuntien aikana.
WATTBIKE PK/VK 90’ (keskiviikko)

Lämmittelyjä ja palautteluja lukuun ottamatta, tunneilla liikutaan pääasiassa vauhtikestävyysalueella, VK1-V2, jolla tähdätään kestävyyskunnon ja lihaskestävyyden parantamiseen unohtamatta hyvää ja taloudellista pyöritystekniikkaa. Tunneilla on mm. SST- (sweetspot, VK-ala ja Vk-yläalueet) harjoittelua, FTP -arvon parantamiseen keskittyviä treenejä (Functional threshold power), sekä Vo2Max harjoitteita, joilla parannetaan hapenottoa. Kehitystä seurataan FTP-testein, joita poljetaan tunneilla ainakin kauden alussa ja lopussa osallistujien toiveet huomioiden. Kausi rakentuu 4 viikon blokeista,  joissa tehoja ja harjoitusaluetta nostetaan VK1 alueelta aina maksimikestävyysalueen tuntumaan perioidimaisesti, ja palataan taas takaisin VK1 alueelle 4 viikon jakson
jälkeen.

Aloitus 7.9.2022. Ohjaajana Ellu.

wattbike STARTTI 60' (torstai)

Tunneille tutustutaan Wattbike pyöriin ja sisäpyöräilyyn pienryhmäharjoittelun kautta. Tunnit luovat edellytykset harjoitella Wattbikella omatoimisesti tai siirtymään muihin ryhmiin. Starttitunnit toimivat myös omina harjoituksinaan ja tunnit kehittyvät syksyn mittaan haastavimmiksi ryhmän taso huomioiden.

Aloitus 8.9.2022. Ohjaajana Meri.
Juuson ilmainen Wattbike-opastus 11.8., 8.9., 6.10., 3.11. ja 1.12. Kysy lisää: Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.

WATTBIKE PK 90’ (perjantai)

Aloitus 7.10.2022. Ohjaajana Petri.

Wattbike MIX 75' (lauantai)
75 min tunnista 60-75 min pyöräillään ja mahdollisuuksien mukaan tehdään tasapaino- ja keskivartaloliikkeitä lopputunti. Tunneilla tarkastellaan aina kolmea arvoa, watteja eli tehoja, cadencea eli pyöritysnopeutta sekä sykettä. Lisäarvoa harjoituksiin antavat sykkeenmittaus sekä Android tai i-perheen mobiililaitteet, joissa on wattbikehub-sovellus.

Aloitus 10.9.2022. Ohjaajana Juuso.

Lisätietoa: Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen. tai puh. 044 241 9403.
Varaa tästä!

BOXINBOX STARTTIKURSSI

Boxinbox® starttikurssi on neljän kerran tutustumiskurssi salin välineisiin ja toimintatapoihin. Kurssin tavoitteena on opastaa kaikkien laitteiden turvallinen ja hyödyllinen käyttö sekä antaa harjoitusesimerkkejä omatoimiharjoitteluun. Kurssin jälkeen voi sitten suunnata joko pienryhmätunneille tai harjoittelemaan omatoimisesti.

Kysy yksityisestä starttikurssista kaveri- tai työporukalle.

Valmentajina Juuso Aho & Joonas Nykopp.
Lisätietoa: Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen. tai puh. 044 241 9403.

Juteinikeskus

Pienryhmävalmennus haluamassasi paikassa

Kerää kasaan oma ryhmä ja tilaa valmennus!
Sampo

Pienryhmävalmennus haluamassasi paikassa

Kerää kasaan oma ryhmä ja tilaa valmennus!
Sairio

Pienryhmävalmennus haluamassasi paikassa

Kerää kasaan oma ryhmä ja tilaa valmennus!
Hämeensaari

Pienryhmävalmennus haluamassasi paikassa

Kerää kasaan oma ryhmä ja tilaa valmennus!

© 2021 BOXINBOX®. Webdesign: Mainostoimisto MI Suunnittelu.
Sivuston kuvat: Riku Hasari, Marika Ijäs

Rekisteri- ja tietosuojaseloste.