ohjatuttunnit 1400x500

Ohjatut tunnit

Tuntikalenteri

 päivä  klo  Pienryhmät  Ryhmäliikunta
 ma  16:00-17:00  MCT – treenaa coutsin kanssa  
 ma  17:00-18:00  Military Crosstraining, Juuso Aho  
 ma  18:00-19:00    Soutuspinning (HML Soutajat)
       
 ti  16:00-17:00  MCT – treenaa coutsin kanssa  
 ti  17:00-18:00  Military Crosstraining, Juuso Aho  
       
 ke  16:00-17:00  MCT – treenaa coutsin kanssa  
 ke  17:00-18:00  Military Crosstraining, Juuso Aho  
       
 to  16:00-17:00  MCT – treenaa coutsin kanssa  
 to  17:00-18:00  Military Crosstraining, Juuso Aho  
 to  19:00-20:30  Vinyasa Flow Jooga, Tuulianna Avantola  
       
 pe  16:00-17:00  MCT – treenaa coutsin kanssa  
 pe  17:00-18:00  Movement-harjoittelu, Valtteri Leijon  
       
 la  10:00-11:30    Wattbike MIX 90 min, Juuso Aho


Ryhmäliikunta 60 min 12 €/kerta, 10 kertaa 100 €.
Pienryhmätunnit 20 €/kerta, 10 kertaa 150 €.
Katso tarkemmin hinnat Varauskalenteri -sivulta.
Varaa tästä!


Wattbike ja Endurance tunnit

Wattbike-harjoituksissa tarkastellaan aina kolmea arvoa, watteja eli tehoja, cadencea eli pyöritysnopeutta sekä sykettä. Harjoituksiin tarvitset sykevyön sekä Android tai i-perheen mobiililaitteen, jossa on wattbikehub-sovellus. Sykevöistä parhaat kokemukset ovat Suunnon DUAL-vöistä, sekä Garminin vöistä. Polarin sykevyöt toimivat vaihtelevasti yhteistyössä Wattbiken kanssa.
Ennen tunnille osallistumista olisi suotavaa että jokainen olisi tehnyt Wattbikella kuntotestin. Joko 3min maksimitestin tai sitten 20min submaksimaalisen testin. Harjoituksien tehoalueet skaalataan jokaisen oman kuntotason mukaan sopiviksi näiden testien perusteella. Näin harjoitukset kehittävät optimaalisimmin ja ovat tasapuolisen raskaita jokaiselle mukana olijalle.
Varaa tästä!

Wattbike teho 60 min

Sisäpyöräilytunti jossa ajetaan aluksi rauhassa lämmittelyt ja sen jälkeen tehdään korkean intensiteetin intervalliharjoitus, jossa sykkeet nousevat lähelle pyöräilijän maksimitasoja. Tunti sopii hyvin kokeneelle harjoittelijalle tai kovatehoisista harjoituksista pitävälle liikkujalle.
Varaa tästä!

Wattbike kestävyys 90 min

Rauhallisempi sykekontrolloitu pyöräilytunti, jossa pidetään tehot matalina ja kokonaisrasitusta haetaan harjoituksen keston kautta. Tunti sopii erittäin hyvin peruskuntoaan rakentavalle liikkujalle.
Varaa tästä!

Soutuspinning 60 min

Hämeenlinnan soutuseuran valmentajien ja ohjaajien vetämä soutuspinning-tunti. Maanantain tunti on tehokas kuntotunti ja sunnuntain harjoituksessa keskitytään enemmän soututekniikkaan.
Varaa tästä!

Toiminnallinen harjoittelu, kehon huolto ja avaus

Toiminnallista harjoittelua keskittyen yksilön tukilihasten aktivointiin, liikkuvuuden parantamiseen sekä opetetaan yksilöllisesti huoltamaan kehoa jotta kehon toimintakyky paranisi. Mukana myös avustettuja liikkuvuus harjoitteita kehon toiminnan kehittämiseksi sekä harjoitusohjeet.

Varaa tästä!


Voimaharjoittelu


Liikemallien opettelu • Pidemmän aikavälin harjoittelun johdonmukaisuus • Erilaisten harjoitustekniikoiden hyödyntäminen • Oikeanlaisten lämmittelyjen opettelu • Perusvoimatasojen kasvatus/nosto • Sopii kaikille, toteutus oman tason mukaan.

Varaa tästä!

Military Crosstraining

Tunneilla yhdistellään monipuolisesti voima-, koordinaatio- ja kestävyysharjoittelua. Tunnin perusrakenne on alkulämmittelyt, tekniikka / voimaosio ja teho-osuus. Teho-osuudet toteutetaan aina jokaisen taitotasoon nähden sopivilla liikkeillä. Milatary Crosstraining tunneilla mm. hypitään hyppynaruilla, soudetaan, ajetaan pyörillä, juostaan koordinaatioharjoituksia, tehdään kahvakuula- ja painonnostoliikkeitä, kiivetään köysiä pitkin sekä hyödynnetään renkaita ja kaikkea muuta mitä salilta löytyy.

Tammikuun teemana on kestävyyskunnon kehittäminen ja tukilihaksiston sekä liikeratojen kehittäminen.

Varaa tästä!

 

TRX

Tuntikuvaus tulossa.
Varaa tästä!


Vinyasa Flow jooga

Hengitys ja liike yhdistyvät tässä joogalajissa luonnollisesti ja asentoihin siirrytään sulavasti sitoen sarja yhteen.
Varaa tästä!

Movement

Movement harjoittelussa harjoittelemme turvallisesti kehonpainolla harjoittaen liikkuvuutta ja voimaa ja kehon hallintaa. Tavoitteena on rakentaa keho, joka kykenee adaptoitumaan tilanteeseen, kuin tilanteeseen. Liikemallit ovat kuin kieli ja yksittäiset liikkeet sanoja. Uusien taitojen ja liikkeiden opettelu on kuin sanavaraston kerryttämistä ja liikkeiden integroiminen taas lauseiden luomista. Movement harjoittelu sopii tavan kuntoilijalle sekä urheilijoille muun harjoittelun tueksi..
Varaa tästä!

Sensovalmennus, fysiikkavalmennuksen tuki

Sensovalmennuksen avulla pystymme räätälöimään yksilöllisen harjoittelun juuri asiakkaan yksilöllisten motoristen tarpeiden mukaisesti. Näin yksilö saa maksimaalisen harjoitusvasteen ja tekee harjoitukset omaa motoriikkaa kunnioittaen. Käytännössä tämä tarkoittaa yksilöllistä tapaa tehdä harjoite esim jalkakyykky ja kulmasoutu yksilön hermostoa, aivoja ja henkilökohtaisia tarpeita kunnioittaen jolloin loukkaantumisriski pienenee.

Sensokartoitukset eli motorisen profiilin kartoitus tehdään pienryhmässä. Kartoituksesta saa henkilökohtaisen materiaalin sekä yksilölliset tavat tehdä harjoitusta.
Sensovalmennus osa 1 sunnuntaisin klo 18-19
Sensovalmennus osa 2 ja 3 sovittavissa erikseen

Maksuton luento: Sensovalmennuksen esittely ja demo sunnuntai 21.1. klo 14.00–16.00. Seuraava maksuton helmikuussa 25.2. klo 14.00–16.00.

Pienryhmäkartoitukset tehdään kolmessa eri osassa:

Osa 1
- Lihastoimintaketjut, koordinaatiomallit ja näkökentän frekvenssit
- Kävelyn ja juoksun koordinaatiomalli
- Koordinaatiomallin vaikutus mm. jalkakyykkyyn, kulmasoutuun ja leuan vetoon.
- Viisi yleistä fysiikkaliikettä joihin luontaiset koordinaatiomallit vaikuttavat
Osa 2
- Vertikaalisuuden ja horisontaalisuuden vaikutus dynaamiseen tasapainoon ja voimantuottoon
- Motorinen silmä
- Viisi yleistä fysiikkaliikettä joihin vertikaalisuus ja horisontaalisuus vaikuttavat
Osa 3
- Motorisen profiilin vaikutus voimantuottoon ja liikeeseen
- Viisi yleistä fysiikkaliikettä joihinmotorinen profiili vaikuttaa
- Eri osa-alueiden liittäminen yhteen
- Motorisen profiilin vaikutus eri lajeihin

Moduulit 1 ja 2 voi käydä kumpi tahansa ennen. Moduulit 1 ja 2 tulee käydä ennen kuin voi osallistua osaan 3.

Varaa tästä!

 

 

 

 

 

Boxinbox logo TM
COPYRIGHT 2017 BOXINBOX