ohjatuttunnit 1400x500

Ohjatut tunnit

Tuntikalenteri

 päivä  klo  Pienryhmät  Ryhmäliikunta
 ma  16:00-17:00  Military Crosstraining, Juuso Aho  
 ma  17:00-18:00  Military Crosstraining, Juuso Aho  
 ma  18:00-19:00  Voimaharjoittelu, Joonas Nykopp  Soutuspinning (HML Soutajat)
 ma  19:00-20:00  Voimaharjoittelu, Joonas Nykopp  
       
 ti  16:00-17:00  Military Crosstraining, Juuso Aho  
 ti  17:00-18:00  Military Crosstraining, Juuso Aho  
 ti  18:00-19:00    Wattbike TEHO 60 min, Juuso Aho
       
 ke  16:00-17:00  Military Crosstraining, Juuso Aho  
 ke  17:00-18:00  Military Crosstraining, Juuso Aho  
       
 to  16:00-17:00  Military Crosstraining, Juuso Aho  
 to  17:00-18:00  Military Crosstraining, Juuso Aho  
 to  18:00-19:00  Voimaharjoittelu, Joonas Nykopp  ILMAINEN Wattbike START 60 min, Juuso Aho
 to  19:00-20:00  Voimaharjoittelu, Joonas Nykopp  
 to  19:00-20:00  25.1. alkaen Toiminnallinen harjoittelu, kehon huolto ja avaus, Jouko Mikkola  
       
 pe  16:00-17:00  Military Crosstraining, Juuso Aho  
 pe  17:00-18:00  Military Crosstraining, Juuso Aho  
       
 la  10:00-11:30    Wattbike MIX 90 min, Juuso Aho
la  12:00-13:00    ILMAINEN Wattbike START 60 min, Juuso Aho
 la  12:45-13:45  TRX, Janne Juppo  
 la  13:45-14:45  TRX, Janne Juppo  
       
 su  17:00-18:00  Toiminnallinen harjoittelu, kehon huolto ja avaus, Jouko Mikkola  
 su  18:00-19:00  Sensovalmennus, fysiikkavalmennuksen tuki, Jouko Mikkola  

Wattbike START on ilmainen tunti, jolla perehdytään omatoimiseen treenaamiseen Wattbikella.
Ryhmäliikunta 60 min 12 €/kerta & 100 €/10 kertaa. Pienryhmätunnit 20 €/kerta & 150 €/10kertaa.
Katso tarkemmin hinnat Hinnasto -sivulta.
Varaa tästä!


Wattbike ja Endurance tunnit

Wattbike-harjoituksissa tarkastellaan aina kolmea arvoa, watteja eli tehoja, cadencea eli pyöritysnopeutta sekä sykettä. Harjoituksiin tarvitset sykevyön sekä Android tai i-perheen mobiililaitteen, jossa on wattbikehub-sovellus. Sykevöistä parhaat kokemukset ovat Suunnon DUAL-vöistä, sekä Garminin vöistä. Polarin sykevyöt toimivat vaihtelevasti yhteistyössä Wattbiken kanssa.
Ennen tunnille osallistumista olisi suotavaa että jokainen olisi tehnyt Wattbikella kuntotestin. Joko 3min maksimitestin tai sitten 20min submaksimaalisen testin. Harjoituksien tehoalueet skaalataan jokaisen oman kuntotason mukaan sopiviksi näiden testien perusteella. Näin harjoitukset kehittävät optimaalisimmin ja ovat tasapuolisen raskaita jokaiselle mukana olijalle.
Varaa tästä!

Wattbike teho 60 min

Sisäpyöräilytunti jossa ajetaan aluksi rauhassa lämmittelyt ja sen jälkeen tehdään korkean intensiteetin intervalliharjoitus, jossa sykkeet nousevat lähelle pyöräilijän maksimitasoja. Tunti sopii hyvin kokeneelle harjoittelijalle tai kovatehoisista harjoituksista pitävälle liikkujalle.
Varaa tästä!

Wattbike kestävyys 90 min

Rauhallisempi sykekontrolloitu pyöräilytunti, jossa pidetään tehot matalina ja kokonaisrasitusta haetaan harjoituksen keston kautta. Tunti sopii erittäin hyvin peruskuntoaan rakentavalle liikkujalle.
Varaa tästä!

Soutuspinning 60 min

Hämeenlinnan soutuseuran valmentajien ja ohjaajien vetämä soutuspinning-tunti. Maanantain tunti on tehokas kuntotunti ja sunnuntain harjoituksessa keskitytään enemmän soututekniikkaan.
Varaa tästä!

Kehonhuolto ja avaus sekä liikkuvuus

Toiminnallista harjoittelua keskittyen yksilön tukilihasten aktivointiin, liikkuvuuden parantamiseen sekä opetetaan yksilöllisesti huoltamaan kehoa jotta kehon toimintakyky paranisi. Mukana myös avustettuja liikkuvuus harjoitteita kehon toiminnan kehittämiseksi sekä harjoitusohjeet.

Varaa tästä!


Voimaharjoittelu


Liikemallien opettelu • Pidemmän aikavälin harjoittelun johdonmukaisuus • Erilaisten harjoitustekniikoiden hyödyntäminen • Oikeanlaisten lämmittelyjen opettelu • Perusvoimatasojen kasvatus/nosto • Sopii kaikille, toteutus oman tason mukaan.

Varaa tästä!

Military Crosstraining

Tunneilla yhdistellään monipuolisesti voima-, koordinaatio- ja kestävyysharjoittelua. Tunnin perusrakenne on alkulämmittelyt, tekniikka / voimaosio ja teho-osuus. Teho-osuudet toteutetaan aina jokaisen taitotasoon nähden sopivilla liikkeillä. Milatary Crosstraining tunneilla mm. hypitään hyppynaruilla, soudetaan, ajetaan pyörillä, juostaan koordinaatioharjoituksia, tehdään kahvakuula- ja painonnostoliikkeitä, kiivetään köysiä pitkin sekä hyödynnetään renkaita ja kaikkea muuta mitä salilta löytyy.

Tammikuun teemana on kestävyyskunnon kehittäminen ja tukilihaksiston sekä liikeratojen kehittäminen.

Varaa tästä!

 

TRX

Tuntikuvaus tulossa.
Varaa tästä!

 

Sensovalmennus, fysiikkavalmennuksen tuki

Sensovalmennuksen avulla pystymme räätälöimään yksilöllisen harjoittelun juuri asiakkaan yksilöllisten motoristen tarpeiden mukaisesti. Näin yksilö saa maksimaalisen harjoitusvasteen ja tekee harjoitukset omaa motoriikkaa kunnioittaen. Käytännössä tämä tarkoittaa yksilöllistä tapaa tehdä harjoite esim jalkakyykky ja kulmasoutu yksilön hermostoa, aivoja ja henkilökohtaisia tarpeita kunnioittaen jolloin loukkaantumisriski pienenee.

Sensokartoitukset eli motorisen profiilin kartoitus tehdään pienryhmässä. Kartoituksesta saa henkilökohtaisen materiaalin sekä yksilölliset tavat tehdä harjoitusta.
Sensovalmennus osa 1 sunnuntaisin klo 18-19
Sensovalmennus osa 2 ja 3 sovittavissa erikseen

Maksuton luento: Sensovalmennuksen esittely ja demo sunnuntai 21.1. klo 14.00–16.00. Seuraava maksuton helmikuussa 25.2. klo 14.00–16.00.

Pienryhmäkartoitukset tehdään kolmessa eri osassa:

Osa 1
- Lihastoimintaketjut, koordinaatiomallit ja näkökentän frekvenssit
- Kävelyn ja juoksun koordinaatiomalli
- Koordinaatiomallin vaikutus mm. jalkakyykkyyn, kulmasoutuun ja leuan vetoon.
- Viisi yleistä fysiikkaliikettä joihin luontaiset koordinaatiomallit vaikuttavat
Osa 2
- Vertikaalisuuden ja horisontaalisuuden vaikutus dynaamiseen tasapainoon ja voimantuottoon
- Motorinen silmä
- Viisi yleistä fysiikkaliikettä joihin vertikaalisuus ja horisontaalisuus vaikuttavat
Osa 3
- Motorisen profiilin vaikutus voimantuottoon ja liikeeseen
- Viisi yleistä fysiikkaliikettä joihinmotorinen profiili vaikuttaa
- Eri osa-alueiden liittäminen yhteen
- Motorisen profiilin vaikutus eri lajeihin

Moduulit 1 ja 2 voi käydä kumpi tahansa ennen. Moduulit 1 ja 2 tulee käydä ennen kuin voi osallistua osaan 3.

Varaa tästä!

 

 

 

 

 

Boxinbox logo TM
COPYRIGHT 2017 BOXINBOX