ohjatuttunnit 1400x500

Ohjatut tunnit

Tältä sivulta löydät tuntikalenterin, tuntikuvaukset sekä kurssi-infot.

 päivä  klo  Pienryhmät  Ryhmäliikunta
 ma  15:00-16:00 Military Crosstraining Easystart, Juuso  
 ma  18:00-19:00    Soutuspinning
       
 ti  10:00-11:00 Crosstraining aamu, Henni  
 ti  17:00-18:00 Military Crosstraining Easystart, Juuso  
 ti  19:00-20:00 Military Crosstraining Bootcamp, Juuso  
       
 ke  18:30-19:30 Movement, Terhi  
 ke  19:30-20:45 Vinyasa Flow jooga, Tuulianna  
       
 to  9:00-9:45 Seniorijumppa, Tuulianna  
 to  10:00-11:00 Crosstraining aamu, Henni  
 to  15:00-16:00 Military Crosstraining Easystart, Juuso  
 to  17:00-18:00 Military Crosstraining Easystart, Juuso  
 to  19:00-20:00 Military Crosstraining Bootcamp, Juuso  
       
 la  10:00-11:30  Wattbike, Juuso  


Soutuspinning ryhmäliikunta 60 min 12 €/kerta, 10 kertaa 100 €.
Pienryhmätunnit Military Crosstraining ja Wattbike 20 €/kerta, 10 kertaa 150 €.
Jooga 10-kortti 120 €.
Movement kurssi 4 kertaa 60 €.
Katso tarkemmin hinnat Varauskalenteri -sivulta.
Varaa tästä!


Wattbike -sisäpyöräily

Wattbike sisäpyöräily on uusi vaihtoehto tavallisille spinning-tunneille. Pyörät kertovat jatkuvasti erilaisia tietoja pyöräilijän tekemisestä. Se mittaa painetta polkimelta 100kertaa sekunnissa ja antaa palautteen poljintekniikasta ja kuinka siinä saa takareidet aktivoitua. Harjoitusten tehoalueet skaalataan jokaisen oman kuntotason mukaan sopiviksi. Näin harjoitukset kehittävät optimaalisimmin ja ovat tasapuolisen raskaita jokaiselle mukana olijalle. Yksilöllisten tehoalueden luontia varten olisi suotavaa että jokainen olisi tehnyt Wattbikella kuntotestin. Joko 3min maksimitestin tai sitten 20min submaksimaalisen FTP-testin. Ilman testejäkin pärjää ja testit voidaan ajaa normaalien tuntien aikana.
Tunneilla tarkastellaan aina kolmea arvoa, watteja eli tehoja, cadencea eli pyöritysnopeutta sekä sykettä. Lisäarvoa harjoituksiin antavat sykkeenmittaus sekä Android tai i-perheen mobiililaitteet, joissa on wattbikehub-sovellus. Sykevöistä parhaat kokemukset ovat Suunnon DUAL-vöistä,Myzonen sekä Garminin vöistä. Polarin sykevyöt toimivat vaihtelevasti yhteistyössä Wattbiken, mutta jos keräät syketietoja Polarin kelloon niin silloin Polerin vyöt riittävät hyvin.
Tunnit ohjaa pääsääntöisesti Coach Juuso.
Varaa tästä!


Soutuspinning 60 min

Hämeenlinnan soutuseuran valmentajien ja ohjaajien vetämä soutuspinning-tunti. Kuntoilun ohessa harjoituksissa opetetaan soudun perustekniikkaa ja käydään läpi soutuasentoa.
Varaa tästä!

Military Crosstraining

Tunneilla yhdistellään monipuolisesti voima-, koordinaatio- ja kestävyysharjoittelua. Tunnin perusrakenne on alkulämmittelyt, tekniikka / voimaosio ja teho-osuus. Teho-osuudet toteutetaan aina jokaisen taitotasoon nähden sopivilla liikkeillä. Milatary Crosstraining tunneilla mm. hypitään hyppynaruilla, soudetaan, ajetaan pyörillä, juostaan koordinaatioharjoituksia, tehdään kahvakuula- ja painonnostoliikkeitä, kiivetään köysiä pitkin sekä hyödynnetään renkaita ja kaikkea muuta mitä salilta löytyy.
Varaa tästä!

Military Crosstraining Bootcamp – KURSSI

MCT Bootcamp kurssi ja sen harjoitukset ovat suunnattu hyvän peruskunnon omaaville treenaajille jotka haluavat harjoitella tavoitteellisesti eteenpäin. Kurssi on jaettu kahteen 10-viikon jaksoon jolloin sitoutuminen kurssille on aina kymmeneksi viikoksi kerrallaan. Ohjelma rakennetaan kymmeneksi viikoksi kerrallaan ja sitä tarkennetaan osallistujien ja heidän tavoitteidensa mukaan.

Kurssi alkaa peruskuntokaudella jonka aikana kehitetään aerobista peruskestävyyttä sekä lihaskestävyyttä. Samalla opetellaan erilaisia liikemalleja sekä tekniikoita painoharjoittelua varten. Peruskuntokauden jälkeen siirrytään voimaharjoitteluun jonka jälkeen lähdetään suuntaamaan harjoittelua enemmän kurssilaisten omia tavoitteita kohden.
Ilmoittautuminen: Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen. tai puh. 044 241 9403.

Military Crosstraining Easystart – KURSSI

MCT Easy Start on niitä henkilöitä varten ketkä ovat jo joskus hukanneet sen parhaan kuntopiikkinsä ja haluavat päästä taas takaisin kuntoon. Kurssi etenee rauhallisesti ja kärsivällisesti eteenpäin sen ohjelma rakentuu koko syksyn ajanjaksolle eli 20-viikon mittaiseksi ja se on jaettu kahteen 10-viikon jaksoon jolloin sitoutuminen kurssille on aina kymmeneksi viikoksi kerrallaan.

Kurssi noudattelee pääsääntöisesti 4-viikon harjoitusjaksoja joissa keskitytään vuorotellen kestävyyskunnon kehittämiseen ja voimaharjoitteluun. Kurssin tarkempi sisältö muokkaantuu kurssilaisten tason ja kehityksen mukaan.
Ilmoittautuminen: Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen. tai puh. 044 241 9403.

Crosstraining aamu

Aamun Crosstraining pienryhmätreeni on hyvä tapa aloittaa kuntoilu kevyesti ja omaa kehoa kuunnellen. Ryhmä sopii sekä miehille että naisille. Harjoitukset tehdään pääsääntöisesti kehonpainoharjoitteluna sekä käytetään pienvälineitä kuten palloja, kahvakuulia, kuminauhoja, köysiä ym. Pienryhmäharjoittelussa pystytään ottamaan huomioon jokainen treenaaja yksilöllisesti, koska ryhmään mahtuu kerralla vain 9 henkilöä. Ryhmää vetää coach Henni.
Varaa tästä!

 

Vinyasa Flow jooga

Hengitys ja liike yhdistyvät tässä joogalajissa luonnollisesti ja asentoihin siirrytään sulavasti sitoen sarja yhteen.
Varaa tästä!

 

Movement

Movement harjoittelu on kehonpainoharjoittelua, jossa yhdistyy mm. joogasta, voimistelusta ja nykytanssista tuttuja liikkeitä. Tärkeimpänä ajatuksena harjoittelussa on yhdistää voima sekä liikkuvuusharjoittelu. Käyttää nivelkulmia, joita ei normaalisti ole totuttu käyttämään. Tavoitteena saada kehosta mahdollisimman toimintakykyinen. Tunneilla teemme paljon avaavaa ja vahvistavaa liikettä koko keholle. Pyrimme haastamaan koordinaatiota, kehonhallintaa, tasapainoa sekä pääkoppaa erilaisilla harjoitteilla. Sinulla ei tarvitse olla aikaisempaa kokemusta, riittää että otat mukaan avoimen ja uteliaan mielen.
Varaa tästä!

Boxinbox logo TM
COPYRIGHT 2017 BOXINBOX